söndag 6 mars 2016

Mer snö...

Varför kommer snön alltid när man inte längre vill ha den? Nu längtar jag ju efter våren och vårtecken inte mer snö. Den är mer välkommen innan jul och får gärna försvinna efter sportlovet enligt mig. Men i fredags vaknade vi till det här och under helgen har den töat lite för att sen komma mer blöt snö.
Jag hade tänkt hänga på vårteckentemat som bloggen "Bland rosor och bladlöss" hade denna vecka men jag gav upp med tanke på all snö. Mina vårtecken finns ju där under all snön men de är svåra att fota... Jag återkommer med min vårtecken lite längre fram istället :-)
Hoppas ni alla haft en skön helg och nu hoppas vi på skönare väder!
(Fast lite vackert är det allt ändå...)






6 kommentarer:

  1. Vacker med snö - men inte just nu! Kan trösta dig med att plus en grad och snöblandat regn i kombination med blåst inte är så kul det heller.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Bakslag är också ett vårtecken. Ett mindre önskat men ändå ett vårtecken och som du själv säger. Det är vackert:) Håller dock tummarna för att det ska försvinna hos dig snart så du får se de mer önskade vårtecken.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Ja nu räcker det. Sportlov, Vasalopp osv har varit. Så nu vill vi ha vår. Så vi kan gå barfota i mossan. / Britt

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert, men man uppskattar det inte i mars månad! Och inget kan man göra åt det! Här regnar det, så något uteliv är inte att tänka på.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Håller med...vill inte ha mera nu................................

    SvaraRadera
  6. Samma, likadant här och plogbilen har redan kört två vändor. Men det kan väl inte bli så långvarigt, det är ju i alla fall mars. Men man kommer av sig, det gör man.
    Vackra bilder blev det från din trädgård!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!