måndag 21 december 2015

Julblommor

Idag blir det ett snabbt inlägg med risk för tråkfaktor... ;-) Jag har förevigat lite julstämning och nej, det är väl egentligen inte tråkigt men kanske förutsägbart. Eftersom jag inte är nån vidare fotograf heller och jag bara har en vanlig kompaktkamera så blir kvaliteten därefter.

I år har jag köpt lökar på odla, när de hade julrea, som jag drivit själv och de passar på att blomma nu vilket är alldeles lagom. Hoppas de håller i sig några dagar till så de håller över jul.

Håll till godo och jag hoppas alla som besöker mig ibland får en lugn och skön julhelg!
En röd skönhet som jag inte minns att jag beställde men jag fick en felbeställning och det kan vara detta lyckokast. Superfin och den är mer djupröd än vad bilden visar.

Ännu en läckerhet, dubbel vit.


Den här vet jag inte riktigt vad det blir av men den ser ju också vit ut. 
Kan vara med rosa inslag för det har jag för mig att jag beställde.

Här är det röda hyacinter på gång, ska bli spännande att se om de verkligen är röda. 
Jag har köpt röda förut som ändå visat sig vara rosa...håller tummarna.

Återkommer när de blommar om  vilken färg det blev.

Ett litet julträd har fått flytta in på köksbänken. Tycker detta är riktigt sött i all sin enkelhet.

God Jul och Gott Nytt År!
Katarina


3 kommentarer:

  1. Ingen jul utan Amaryllis! Gillar den både i kruka och som snittblomma. Din vita dubbla är fantastiskt vacker! Spännande med röda hyacinter. Det har jag inte sett någonstans.
    God Jul och Gott Nytt År
    Pia

    SvaraRadera
  2. Så härlig blomning! Amaryllis ger omedelbar julstämning. :-)
    God jul!

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska julblommor! Blomsterprakt som man blir glad av. :) God jul på dig och ha fina juldagar.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!