måndag 7 december 2015

Fripassagerare och lite mer julpyssel

När sambon hade lånat min bil och meddelat att jag hade en fripassagerare i den så blev jag lite nyfiken. Det visade sig vara en fyrbent liten vän med lång svans...dvs en mus. Han/hon hade byggt sig en sånt fint "litet" bo av nåt jag haft i bagageluckan. Går inte längre att identifiera vad det varit och jag kan inte komma på det heller men mjukt och mysigt såg det ju ut.
Nu var jag inte så pigg på att ha en liten fyrbent fripassagerare i bilen så jag ställde ut en bur och dagen efter var den lille vännen fångad (som faktiskt inte var så liten...). Boet är nu slängt och bagaget städat.


Lite mer pyssel har jag också hunnit med. Det årliga pepparkaksbaket gick av stapeln förra helgen och jag passade på att göra några pepparkakor med hål i. Dessa har jag sen spritsat med kristyr och pudrat florsocker över för att göra en girlang. Att dra lärdom av till nästa år är att dessa pepparkakor behöver vara ännu tjockare. Tyvärr så höll inte så många granar utan några föll ganska snabbt efter att pepparkakan spruckit. En stund var det fint ändå :-)


Kramar Katarina!!


1 kommentar:

  1. Vilken fin pepparkaksgirlang! :) Dessutom en girlang som luktar gott. :) Möss är söta men inget roligt att ha varken i bil eller inomhus.De kan ställa till en massa oreda de små djuren så det var ju tur att ni upptäckte den lille fripassageraren.

    Sköt om dig Katarina och njut av julmyset!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!