lördag 31 oktober 2015

Blommig fredag - färgbomb

Just nu känns hela världen som en stor färgexplosion av alla toner från orangeröd till gul. Det är så härligt ute nu med hög klar luft och god doft av löv som börjar förmultna, älskart!!
Jag tycker verkligen om hösten och det är skönt att vara ute och jobba i trädgården utan att bli genomsvett.
Snart dalar dock löven och vi får istället 50 nyanser av brunt...

Nu har jag inte hunnit ta några fina höstbilder så ni får hålla tillgodo med lite av det som fortfarande blommar hos mig.

Den här kan man väl kalla färgbomb, 'Sympathie' heter den.

Den här är bara ett år men har tagit sig fint tycker jag. Det ska vara en 'Blanc double de Coubert', dock tycker jag inte att den ser ut som på bilden så jag undrar om det verkligen är det, men fin är den och doftar gott.

Det här är en gammal morsdags-ros som jag fått av sambon (köpt på Ica) för några år sedan. Nu har den åkt på lite ohyra men blommar snällt på ändå.

Sommarmalvan blommar glatt på. Denna har jag klippt ner och den kommer så fint igen. Har dessa lite varstans och vissa övervintrar.

Jag och krasse går inte riktigt ihop, antingen får jag massor av blad och inga blommor eller så blir de som den här. Liten pluttig sak men blomman är ju fin ändå om man tittar nära :-)

Vill ni läsa om fler färgbomber kolla in hos Bland rosor och bladlöss.

Trevlig helg!
Katarina

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Når naturen gradvis mister fargene, er det så deilig med vakre fargebomber i hagen. Fine bilder.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  2. Kul att du har klippt ner malvan. Det ska jag prova nästa år när de blir för höga och oregerliga.
    Fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att en del växter snällt blommar på.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Härliga färgstarka höstfoton.

    SvaraRadera
  5. Kul med kontrasten av sommarblommor och höstlöv!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Så fint det fortfarande blommar hos dig! Den där vita rosen är ju så läcker med rosa ton i knopparna och god doft - undrar så om det är vad du köpt eller något helt annat!
    Nog njuter man varenda dag som det fortfarande finns löv på träden, novembergrått/brunt behöver vi inte så mycket av.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!