lördag 12 september 2015

Varför ska det vara så svårt att låta bli att shoppaloss när det är rea på växter...?? För att det är så kul att köpa nytt kanske. Iaf så fick jag sms om att det var rea på den lokala plantskolan och kunde såklart inte låta bli att åka dit. Det finns ju så mycket roligt som man vill ha. Tur att vagnarna man lastar på inte är större än de är för de brukar vara min begränsning. När vagnen är full måste jag gå och betala liksom. Här kommer några av mina fynd :-)

Två Afrikas lilja, en vit och en blå, för halva priset. Ser stora och fina ut tycker jag så nu väntar bara övervintring och nästa års blomstring.

Jag har köpt en Miscanthus, Ferner Osten. Jag som aldrig har gillat gräs har svängt om och tror detta kan bli riktigt fint här. Ska bli stora rödbruna vippor så småningom.

Här är det en röd fläder, Black Lace, lite svårt att se på bilden men den är himla fin. Jag är inte riktigt nöjd med placeringen men det kan funka, den hamnade i blå rabatten.

En grann vipphortensia, Pinky Winky, råkade också hamna i shoppingvagnen. den liksom bara slank med för att den var så fin. Jag hittade också en fin plats till den. Jag ville att den skulle synas var dag när man kommer hem från jobbet på hösten, när den är som finast. Därför står den nu inte långt från vår vardagsingång.

Den här Anisisopen har ännu inte hittat sin plats. Får klura på det till imorn... Tillsvidare blev den riktigt fin här tycker jag. 
Några små höstplaneringar blev det också, ska bara hitta en fin liten pumpa att lägga längst fram.
Två bollkryss blev det också, till "finingången", de kommer nog att fylla ut sig fint snart.

De är så himla söta blommorna om man kommer nära :-)


Jag har också börjat göra om rabatten ner till hönshuset. Massor att flytta hit och dit men mer om det en annan dag. Så skönt det varit med en heldag i trädgården!!
Ha det bäst!
Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!