tisdag 8 september 2015

Blommar just nu!

Jag tog en runda i trädgården och klickade några bilder på vad som blommar just nu. Några bilder blev det iaf även om det börjar se lite glest ut i rabatterna.
(Eftersom jag inte lyckas få mindrebilder som kan ligga bredvid varandera så får det bli stora på rad. Har någon nåt tips så mottages det tacksamt.)

Tack snälla fåglarna för att ni hjälper mig att så solrosor ;-)



Orientalisk lilja som doftar underbart.

En av de sista stockrosorna.

En liten näva som blommar om, minns inte vad den heter.

Kantnepetan klippte jag ner i somras och nu kommer den om igen.

En okänd och vacker Dahlia, många knoppar kvar att slå ut.

Första året med brudslöja. Inför nästa år ska jag komma ihåg att sätta den någon annan stans så den mer kommer till sin rätt.

Japansk lykta som kommit till trädgården av sig själv. Välkommen...

Kanske inte den tjusigaste Dahlian, men rikblommande.

Aster som heter nåt med Apple blossom. Först är den vit och blir sen rosa-lila. Blommor stora som en hand.

Höstanemoner är så söta och näpna i all sin enkelhet. 

Ännu en Dahlia som slog ut idag. Bättre sent än aldrig.

Törnrosas kjortel har äntligen växt sig fin. Ska försöka mig på att övervintra den i år. Den tar ju lite lång tid på sig att komma igång från frö så jag hoppas detta ska fungera.

Go kväll!
Katarina

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint du har som blommar just nu! Här är det mesta grönt i trädgården för tillfället... Å andra sidan har jag inte gett mig på Dahlia än. Känns inte som det är någon idé med den snigelinvasion som vi har. Jag tittar här och njuter av dina istället

    SvaraRadera
  2. Så fin höstblomning du har. Törnrosas kjortel är så fin fast lite långsam i starten men när den väl kommer igång så kan den växa fort. Ha en solig dag. CArita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!