lördag 6 juni 2015

Golvet är klart!

Äntligen är golvet i orangeriet klart. Det man ser längre in på bilden med ljusare grå nyans är så som det kommer att blir även på resten. Det var det första vi lade för att pröva på så det har hunnit torka.
Eftersom jag är av den typen som vill ha allt klart fort och helst igår så har vi prövat en egen metod av fylle mellan stenarna. Jag vill inte ha vanligt sättgrus i fogarna (pga för mycket lösa små stenar ) och inte heller bara cement. Jag har märkt att man gärna spiller en del vatten här inne och då är min tanke att det ska kunna "rinna ner" mellan stenarna. Vi har alltså bara blandat de två olika modellerna. En del cement och tre delar sättsand. Detta har faktiskt blivit riktigt lyckat, hittills iaf ...
Jag är supernöjd och ser fram emot att börja flytta in på riktigt, brädfordra invändigt och måla klart :-)

Trevlig helg på er!


3 kommentarer:

  1. Åh, så fint! Vad ska du ha därinne?
    /Nyfiken i en strut

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Ser också fram emot att få se hur du kommer att möblera härinne! =)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag börjat möblera så smått...håller er på halster lite till...kommer lägga ut bilder när det är lite mer klart än just nu ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!