söndag 31 maj 2015

Ny rabatt

Förra helgen (eller om det var två helger sen...) började jag med en ny rabatt. Brukar bli några för vart år som går och här är en av årets.

För att spara lite på ryggen har jag här lagt ris och kvistar i botten. 
Över det har jag spritt ut hönsgödsel, en del som legat ett tag och 
annan som är helt färsk. Sen har jag fyllt på med jord över detta.

Det blir en gång med stenar igenom för fotbollsspelande gossar 
och andra som gärna vill gena isf att gå runt en rabatt. Till vänster
står ett skruttigt gammalt äppleträd. Tänker mig en klätterros här
så småningom som kan täcka in allt med en blommande krona.

Eftersom jordlagret är relativt tunt och det är hönsgödsel i
botten så har jag planterat sommarblommor och några 
purpurklätt som jag hittade i grusgången. Ingen av den får
jättemycket rötter tänker jag och hoppas de klarar detta.
Återstår att se.


Kramar!
Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!