tisdag 5 maj 2015

En liten röd

Vid vår vardagsingång hade jag för några år sedan röda penséer i en kruka. Dessa har sedan dess kommit upp av sig själva år efter år, frösådda i gruset invid väggen. Så söta och tappra, här kommer inte solen åt nån gång under dagen och ändå blommar de såhär vackert :-) Tack för det!


Ber om ursäkt för färgen som runnit på väggen, det ser verkligen inte kul ut. Nu är det inte vi som kladdat utan tidigare ägare och jag ska någon gång försöka mig på att ta bort det. Tror dock inte att det blir så lätt... Om någon har nåt bra förslag på borttagning så mottages det tacksamt!

Önskar er en fortsatt trevlig vecka!
Katarina

7 kommentarer:

  1. Hej! En sån söt en!
    Jag hade provet borsta med någon slags metallborste; sån där som har kopparstrån eller med en vass morakniv kanske? Mvh Elin i Trollhättan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska pröva det :-)

      Radera
  2. Vilken härlig röd färg, står sig bra mot det gråa gruset. Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg det är på den !!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Så himla fin mörkröd färg!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt när växterna fixar själva. Himla fin färg på den penséen. Jättekul att även du börjat blogga. Blev glad o överraskad när jag helt plötsligt kände igen mig när jag hittade din sida via Blommig Fredag för ett tag sedan.
    Ingrid från förra årets trädgårdsring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade mig i bloggdjungeln! Jag fick ett infall när jag låg sjuk att börja blogga och än så länge är det riktigt roligt. Får ju en dagbok över trädgården på köpet.
      Jag beundrar dina bilder som du flitigt lägger ut på facebook. Verkligen jättefint!
      Hoppas vi springer på varann nån gång i sommar!

      Radera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!