söndag 1 mars 2015

Lärkan!

Nu behöver det bara snöa sju gånger till sen är våren här!! 
Eller tre som det står på vissa ställen, det låter ju bättre så vi hoppas att det är det som är "rätt" :-) 
(enl bondepraktikan)

Jag var ute en sväng med kameran igår morse. Då sken solen en stund och fåglarna sjöng glatt.
Sen hörde jag den, kvittrande i skyn, med löfte om att våren faktiskt är på väg.
Nämligen lärkan!!
Vilka känslor detta kvitter kan väcka i kroppen.

Här några bilder om hur långt det har kommit hos mig hittills. Inte så långt kanske men det är en början...

Såhär fint väder hade vi igår morse. 


Här kommer nåt spännande upp som jag inte kan komma 
på vad det kan vara. Nån som har nån gissning, den är ca 10 cm?


Några små förskrämda små blommor. Pensén har självsått sig, alltid lika trevligt :-)


Syns kanske lite dåligt men här tittar det upp lite av varje i lökväg.

Julrosorna är på gång.

En julros som jag inte vet namnet på som är ståtlig hela vintern. 
Får nog sätta dessa på fler ställen för den sprider sig villigt.


Små röda skott skymtar på pionen. En av få perenner som jag klipper ner på hösten.
Vet egentligen inte varför mer än att jag alltid gjort så och de verkar må toppen.

Väl mött!
Katarina Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!